דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לוח דרושים 

מאת    [ 14/04/2010 ]

מילים במאמר: 1592   [ נצפה 2786 פעמים ]

לוח דרושים זהו לוח יעיל ביותר ,והשימוש שנעשה בו הינו רלוונטי הן לשוק מחפשי העבודה וכך גם לשוק המעסיקים ,כאשר מדובר במעשה על צינור יעיל ביותר אשר מרכז מגוון רחב מאוד של פניות בתחומים שונים.

לוח דרושים הינו לוח אפקטיבי ביותר, משום שמדובר על אחת מהזירות העמוסות ביותר אשר נוגעות לשוק העבודה, ובעוד שישנן דרכים נוספות לביצוע גיוס או חיפוש אחר מקומות עבודה, הרי שבפועל, לוח דרושים, לא אחת הוכיח עצמו כאפקטיבי יותר מיתר המקורות לצורך גיוס עובדים ולצורכי מציאת מקום עבודה.

במהלך השנים הושקעה מחשבה רבה על אפיון ממשקי המשתמש של לוח דרושים, על מנת להפוך את החיפוש בו לנוח ואינטואיטיבי יותר, כך שאנשים יוכלו ביתר קלות לבצע בו את החיפוש ואף למצוא את שחיפשו.

לוח דרושים- איך לעשות חיפוש ?

לוח דרושים הוא לוח חיפוש די נוח, בין אם מדובר על לוח דרושים אשר מתפרסם ברחבי רשת האינרטנט ואפילו הפורמט של לוח דרושים בצורה הקדמונית שלו במסגרת העיתונות הכתובה, בנוי בצורה נוחה ונגישה לגולש. בעיתונות ניתן לראות חלוקה מסויימת של לוח דרושים, כאשר החלוקה נעשית על בסיס קטגוריות של תחומי עיסוק, כך שלמעשה כל אדם המחפש עבודה יכול לסקור את כל הקטגוריות, למצוא את הקטגוריות אשר רלוונטיות לו ולהתחיל לעיין במודעות שרלוונטיות לקטגוריות אותן הוא בחר.

לוח דרושים  באינטרנט בנוי על אותו העקרון, אך השימוש בו נוח יותר, וגם המודעה נבנית בצורה יותר אפקטיבית כך שלמעשה מדובר על זירה טובה יותר לפעילות.

ברחבי רשת האינרטנט לוח מודעות בנוי תחת מנגנון חיפוש, כך שכמעט בכל לוח דרושים המנגנון בנוי בצורה זהה, כאשר לגולש יש את האפשרות לבחור קטגוריית עיסוק כללית, לאחר מכן, ישנן תתי קטגוריות של עיסוק ספציפי, לעיתים ניתן למצוא אף סינון על בסיס היקף משרה.

לדוגמא: הגולש יכול לבחור קטגוריה מתוך הקטגוריות הראשיות של תחומי העיסוק כמו שיווק, כלכלה, אינטרנט, משפטים וכן הלאה. אפשרות החיפוש הבאה תהיה בהתאם לתחום העיסוק הנבחר, כך לדוגמא, מי שבחר את קטגוריית השיווק יוכל לבחור בקטגוריה המשנית מבין תתי התחומים של שיווק בקטגורייית המשרות, כך למשל יוכל לבחור עיסוקים כמו מנהל פרסום, סמנכ"ל שיווק, תקציבאי, קניין מדיה, מפיק והרשימה עוד ארוכה.

בקטגוריית היקף משרה, אשר אינה קיימת בכל לוח דרושים, יוכל הגולש למקד את החיפוש שלו בצורה מדוייקת יותר, כך למשל משרה מלאה, משרה חלקית, משרת סטודנטים, עבודה מהבית וכן הלאה. ומרגע שנבחרו כל הקטגוריות, תופענה מולו כל הצעות העבודה הרלוונטיות לחיפוש אותו עשה.

 

במיוחד בעידן כמו היום, בו אחוז האבטלה הוא כל כך גבוהה, לוח דרושים הופך להיות לאחד מהלוחות השימושיים ביותר ברחבי רשת האינטרנט, כאשר מרבית האנשים מוצאים שימוש יעיל ונוח יותר של לוח דרושים אשר נמצא באינטרנט, על פני לוחות אחרים אשר מופיעים במדיה שהן אוף ליין.

היתרון של לוח דרושים און ליין הוא בזמינות שלו, במיידיות שלו ובאינטראקטיביות, שכן, מודעות דרושים אשר מופיעות במסגרת לוח דרושים און ליין מתעדכנות באופן שוטף בכל שעה, כך גם, הן מאפשרות לספק מידע מורחב יותר אודות המשרה הרלוונטית, וזה בניגוד ללוחות דרושים אשר מופיעים בעיתונות, שם המקום לטקסט מוגבל לכמה שורות בודדות בלבד.

יתרון נוסף של לוח דרושים און ליין הוא בכך שלוח דרושים אשר מופיע ברשת האינטרנט מספק מידע רחב יותר מלספק רק הצעות עבודה , שכן, הדינאמיות אותה מאפשרת רשת האינטרנט, משמשת את מנהלי האתרים כפלטפורמה להוספת אפליקציות שימושיות נוספות ברחבי לוח דרושים. כך למשל, ישנם לוחות דרושים אשר מספקים גם טבלאות שכר, כך שכל אדם יכול לבדוק מהו השכר הממוצע במשק עבור מקצוע או תפקיד כזה או אחר, ובהתאם לכך יוכל מחפש העבודה להציג את ציפיות השכר שלו במהלך ראיון העבודה.

לוח דרושים ועוד קצת

כמו הדוגמא למעלה, ישנם עוד ערכים מוספים רבים אותם משלבים במסגרת לוח דרושים, כך למשל, ניתן למצוא במסגרת לוח דרושים סטטיסטיקות שונות אודות רמות הגיוס של חברות מסויימות בתחומים ספציפיים עבור משרות כאלה ואחרות. כמו כן, ניתן למצוא במסגרת לוח דרושים מדריכים שונים אשר מסייעים לעבור ראיון עבודה בהצלחה, כמו רשימה של טיפים "עשה ואל תעשה בראיון עבודה".

במסגרת לוח דרושים תוכלו לקבל גם הנחייה על איך לבנות קורות חיים , שכן קורות החיים שלכם זהו המסמך הראשון אליו נחשף המעסיק הפוטנציאלי או מחלקת משאבי אנוש של הארגון אליו שלחתם את קורות החיים , ועל בסיסו יקבע אם תוזמנו לראיון עבודה או לא, על כן, חשוב להקפיד על בניית קורות החיים כהלכה , כך שיהיו מפורטים דיים וגם מספיק אטרקטיביים על מנת שתזומנו לראיון עבודה.

לוח דרושים יוכל לספק לכם נתונים אודות שווקים בהם יש יותר ביקוש לשכירים וכך גם אודות שווקים רוויים בהם הביקוש לעובדים הוא נמוך יחסית , כמו כן, פעמים רבות לוח דרושים יוכל להפנות אתכם גם אל מקורות לימוד והסמכה על מנת להרחיב את ההכשרה שלכם או לחלופין, לצורך הסבה מקצועית במידה ותתעניינו בכך.

 

לוח דרושים הוא נספח המהווה חלק מלוח מודעות ומתרכז בגיוס של כוח אדם. לוח דרושים בא לתת מענה לעסקים וחברות אשר מחפשים עובדים בתחומים שונים ולגייס עבורם כמה שיותר מועמדים מהם תוכל החברה או העסק לבחור את זה המתאים ביותר לצרכיה.

כמו כן  נותן לוח דרושים מענה למחפשי העבודה הרבים ומפשט להם את החיפוש על ידי ריכוז מודעות דרושים במקום אחד. למעשה ככל שהחברה מפרסמת יותר את המודעה שלה כך יהא הסינון  איכותי יותר ולכן מנסות חברות רבות לפרסם ביותר מלוח אחד או פורמט אחד.

בעבר הוגבל לוח דרושים בעיקר לעיתון, אך היום חלק הארי של המשרות נמצא באתרי אינטרנט שונים המתמחים בשוק העבודה. לפיכך כמות המשרות המתפרסמות והמעודכנות באינטרנט הוא גדול ומתחדש תדיר על ידי צוותים המתפעלים את אותם אתרים.

לוח דרושים באינטרנט

לוח דרושים ניתן, כאמור, למצוא או באתרי אינטרנט שונים או כמוסף בעיתון.  לוח דרושים באינטרנט מספק חיפוש מקיף וגם מציע פעמים רבות גם אופצייה של שליחת קורות חיים דרך האתר. בדרך זו יכול מחפש עבודה לפזר את קורות החיים שלו בקלות יחסית ולהגדיל את סיכוייו למצוא תעסוקה במהירות, זאת מבלי שידרש למאמץ פיזי ובכך יוכל למזער את הוצאת האנרגיה בדרך להשגת העבודה בה הוא מתעתד לעבוד. כל שעל המועמד לעשות הוא לסנן את המודעות, לברור מהן את אלו שהוא מעוניין בהן ולצרף קובץ קורות חיים שישלח אליהן דרך האתר. מגוון המשרות המוצעות נוגעות בכל חתך אפשרי של תעסוקה כך שהעבודה העיקרית היא סינון ובחירה. בלוחות מסויימים יש אפשרות של העלאת קורות החיים כקובץ הנשמר במערכת ופתוח, למעשה, בפני מעסיקים פוטנציאליים כך שהמועמד בעצם שולח לחמו על פני המיים ונותן למעסיקים השונים לפנות אליו במקום שהוא יפנה קודם אליהם.

עם זאת יש לציין שבעידן הטכנולוגיה בו חומר שכזה הוא פרוץ ולעיניי כל החלו לאחרונה קולות המזהירים אנשים מפירסום קבצים פרטיים, תמונות וכיוצא בזה כתוצאה מסכנת פריצה לאתר ובגלל שמידע שכזה לא נעלם לעולם ממאגרי המידע וניתן לדלות אותו בכל עת. יש לזכור- לוח דרושים מאגד בתוכו גם הרבה מידע אישי וייתכן שלא הייתם מעוניינים לחושפו לעיני כל.

לוח דרושים- אופן הפירסום

כאמור, עולם האינטרנט הקל על חיפוש עבודה. אבל גם על פירסום המשרות. כל שעל אדם המעוניין לפרסם משרה לעשות הוא למצוא את הקישור המתאים באתר בו הוא מעוניין לפרסם וללחוץ עליו. ברגע שהיישום מופעל נפתח חלון  בו יכול המפרסם לכתוב את תוכן המודעה, פרטי ההתקשרות- טלפון וכתובת אי מייל ומשם רק לחכות להצעות היזרמו אליו. לוח דרושים פופולרי מונה אלפי כניסות ביום וכך הסיכויים לאיוש המשרה גבוהים.

כמו כן ישנם אתרים, כמצויין לעיל, שמאפשרים גם למחפשי העבודה לפרסם מודעה המציינת את תחום החיפוש וההתמחות. אופן הפרסום הוא זהה- לחיצה על הקישור פרסום תוכן ופרטי יצירת קשר. היש פשוט מזה?

לוח דרושים זהו למעשה חלק מתוך מה שנקרא לוח מודעות, כאשר לוח דרושים הוא למעשה נגזרת של לוח מודעות אשר עוסקת בנישה ספציפית, הלא היא גיוס של כוח אדם לחברות וארגונים על פי משרות ספציפיות. לוח דרושים מספק מענה לאותן החברות והארגונים השונים לצורך מציאת עובדים במגוון של תחומים , כאשר המטרה של לוח דרושים היא לספק למעסיק הפוטנציאלי מאגר כמה שיותר רחב של עובדים פוטנציאליים, מהם מחלקת משאבי האנוש תוכל לבחור את המועמדים הטובים ביותר לזימון לראיון עבודה עבור המשרה המדוברת.

לוח דרושים מאפשר התנהלות נוחה ויעילה ביותר עבור מחלקות משאבי האנוש, כאשר בעזרת הפורמט המודרני של לוח דרושים, הארגון יכול למעשה לחסוך לעצמו המון כסף והתנהלות אשר לוקחת זמן ואנרגיות רבות ומתורגמת לעלויות בהן החברה צריכה לעמוד.

לוח דרושים משמש לא רק את הארגונים והמעסיקים השונים, אם כי, לוח דרושים משמש גם את קהל מחפשי העבודה, אשר מכיל אנשים רבים, ומסייע להם , בתהליך מציאת מקום עבודה, בצורה ניכרת.

עד לפני כמה שנים, לוח דרושים ניתן היה למצוא בעיקר בעיתונות, כאשר כיום, המקור האקטיבי ביותר בו ניתן למצוא לוח דרושים הוא רשת האינטרנט.

לוח דרושים מקוון

לוח דרושים מקוון מספק פלטפורמה טובה הרבה יותר ממה שמספק העיתון, וזאת משום שהוא מאפשר לייעל תהליכים באופן אשר מגביר את סיכויי הגולש, בין אם זהו המעסיק או מחלקת משאבי האנוש, ובין אם מדובר על מחפש העבודה לצורך מציאת ייעוד החיפוש שלו בצורה מהירה וטובה הרבה יותר.

היתרון של לוח דרושים מקוון בא לידי ביטוי בכמות הגדולה של מודעות אליהן ניתן להחשף תוך פרק זמן קצר מאוד באופן יחסי, כמו כן לשני הצדדים ישנם יתרונות בולטים בשימוש של לוח דרושים מכוון.

ראשית, לוח דרושים מאפשר למחפש העבודה להעביר כמה קורות חיים במקביל לכמה משרות באופן ישיר באמצעות רשת האינטרנט, דבר אשר מזרז את תהליך חיפוש העבודה וכך גם מגביר את הסיכויים למציאת מקום עבודה במהרה. שנית, לוח מודעות מקוון מאפשר לבצע סריקה ומיון יעיל של הצעות העבודה, כך שמחפש העבודה חוסך זמן יקר בברירת הצעות עבודה אשר רלוונטיות לו.

היתרון למעסיק בשימוש של לוח דרושים מקוון בא לידי ביטוי בהגעה לקהל יעד ממוקד, בצורה איכותית, בייעול התשומות שלו, לרבות מחלקת משאבי האנוש אשר מקבלת פניות איכותיות יותר, ויכולה לבחור את המועמדים בצורה יעילה יותר.

 

גוד רייטינג- עושים את הפרסום בשבילך-  לוח מודעות,  פרסום חינם,   איפה אתה- אינדקס עסקים  פרסום חינם    http://www.aaaa.co.il       http://www.where-r-u.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב